Dersin Adı | Mesleki Eğitim ve Uygulama III |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CG 202 | Bahar | 0 | 10 | 5 | 7 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencinin okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında, uygulamalar yaparak öğrendiklerini pratik ile pekiştirmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; çocuklarla ilgili gözlem, proje hazırlama, grup ya da bireysel eğitim için etkinlik planlama ve günlük etkinlik uygulamalarını kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Oryantasyon Eğitimi | Öğretim Elemanlarının Verdiği Uygulama Notları |
2 | Tanışma ve Gözlem | Öğretim Elemanlarının Verdiği Uygulama Notları |
3 | Proje Konusu Belirleme ve Ön Hazırlıklar | Öğretim Elemanlarının Verdiği Uygulama Notları ve Proje Hazırlama Süreci Formları |
4 | Proje Konusu Belirleme ve Ön Hazırlıklar | Öğretim Elemanlarının Verdiği Uygulama Notları ve Proje Hazırlama Süreci Formları |
5 | Ara Sınav | Öğretim Elemanlarının Verdiği Uygulama Notları ve Proje Hazırlama Süreci Formları |
6 | Proje Ön Raporunun Hazırlanması | Öğretim Elemanlarının Verdiği Uygulama Notları ve Proje Hazırlama Süreci Formları |
7 | Projenin Ayrıntılı Raporunun Oluşturulması | Öğretim Elemanlarının Verdiği Uygulama Notları ve Proje Hazırlama Süreci Formları |
8 | Proje ile ilgili Tanıtım Görsellerinin Oluşturulması | Öğretim Elemanlarının Verdiği Uygulama Notları ve Proje Hazırlama Süreci Formları |
9 | Okul Öncesinde Etkinlik Planı Oluşturulması | Öğretim Elemanlarının Verdiği Uygulama Notları ve Proje Hazırlama Süreci Formları |
10 | Özel Eğitimde Etkinlik Planı Oluşturulması | Öğretim Elemanlarının Verdiği Uygulama Notları ve Proje Hazırlama Süreci Formları |
11 | Grup ya da Bireysel Eğitim için Etkinlik Planlama ve Uygulama/Günlük Etkinlik Uygulama | Öğretim Elemanlarının Verdiği Uygulama Notları https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf https://orgm.meb.gov.tr/www/ozel-egitim-ile-ilgili-yayimlar/icerik/123 |
12 | Grup ya da Bireysel Eğitim için Etkinlik Planlama ve Uygulama/Günlük Etkinlik Uygulama | Öğretim Elemanlarının Verdiği Uygulama Notları https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf https://orgm.meb.gov.tr/www/ozel-egitim-ile-ilgili-yayimlar/icerik/123 |
13 | Grup ya da Bireysel Eğitim için Etkinlik Planlama ve Uygulama/Günlük Etkinlik Uygulama | Öğretim Elemanlarının Verdiği Uygulama Notları https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf https://orgm.meb.gov.tr/www/ozel-egitim-ile-ilgili-yayimlar/icerik/123 |
14 | Grup ya da Bireysel Eğitim için Etkinlik Planlama ve Uygulama/Günlük Etkinlik Uygulama | Öğretim Elemanlarının Verdiği Uygulama Notları https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf https://orgm.meb.gov.tr/www/ozel-egitim-ile-ilgili-yayimlar/icerik/123 |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Laura E. Berk . ( 2013)Bebekler ve Çocuklar- Doğum Öncesinden Orta Çocukluğa.\\ Nuray SENEMOĞLU (2005). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya.\\ Akçamete, A.G (2010). Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Ankara:Kök. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 10 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 4 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 2 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 9 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 0 | |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 10 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 1 | 6 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 4 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 2 | 10 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 206 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir | X | ||||
13 | Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest