DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Mesleki Eğitim ve Uygulama III
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CG 202
Bahar
0
10
5
7
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencinin okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında, uygulamalar yaparak öğrendiklerini pratik ile pekiştirmesi amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklayabilecektir.
  • Çocuklarla etkin iletişim kurabilecektir.
  • Eğitim kurumunda fiziksel ortamı tanıyıp gerekli araç-gereçleri ve teknolojileri kullanabilecektir.
  • Sınıf içinde yaratıcı düşünme, sorun tanımlama, analiz etme ve çözüm üretebilme becerilerini kullanabilecektir.
  • Okul öncesi eğitim programında yer alan etkinlikleri uygulayabilecektir.
  • Normal gelişim gösteren ve farklı gelişim gösteren çocuklara yönelik proje geliştirebilecektir.
Ders Tanımı Bu ders; çocuklarla ilgili gözlem, proje hazırlama, grup ya da bireysel eğitim için etkinlik planlama ve günlük etkinlik uygulamalarını kapsamaktadır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Oryantasyon Eğitimi Öğretim Elemanlarının Verdiği Uygulama Notları
2 Tanışma ve Gözlem Öğretim Elemanlarının Verdiği Uygulama Notları
3 Proje Konusu Belirleme ve Ön Hazırlıklar Öğretim Elemanlarının Verdiği Uygulama Notları ve Proje Hazırlama Süreci Formları
4 Proje Konusu Belirleme ve Ön Hazırlıklar Öğretim Elemanlarının Verdiği Uygulama Notları ve Proje Hazırlama Süreci Formları
5 Ara Sınav Öğretim Elemanlarının Verdiği Uygulama Notları ve Proje Hazırlama Süreci Formları
6 Proje Ön Raporunun Hazırlanması Öğretim Elemanlarının Verdiği Uygulama Notları ve Proje Hazırlama Süreci Formları
7 Projenin Ayrıntılı Raporunun Oluşturulması Öğretim Elemanlarının Verdiği Uygulama Notları ve Proje Hazırlama Süreci Formları
8 Proje ile ilgili Tanıtım Görsellerinin Oluşturulması Öğretim Elemanlarının Verdiği Uygulama Notları ve Proje Hazırlama Süreci Formları
9 Okul Öncesinde Etkinlik Planı Oluşturulması Öğretim Elemanlarının Verdiği Uygulama Notları ve Proje Hazırlama Süreci Formları
10 Özel Eğitimde Etkinlik Planı Oluşturulması Öğretim Elemanlarının Verdiği Uygulama Notları ve Proje Hazırlama Süreci Formları
11 Grup ya da Bireysel Eğitim için Etkinlik Planlama ve Uygulama/Günlük Etkinlik Uygulama Öğretim Elemanlarının Verdiği Uygulama Notları https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf https://orgm.meb.gov.tr/www/ozel-egitim-ile-ilgili-yayimlar/icerik/123
12 Grup ya da Bireysel Eğitim için Etkinlik Planlama ve Uygulama/Günlük Etkinlik Uygulama Öğretim Elemanlarının Verdiği Uygulama Notları https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf https://orgm.meb.gov.tr/www/ozel-egitim-ile-ilgili-yayimlar/icerik/123
13 Grup ya da Bireysel Eğitim için Etkinlik Planlama ve Uygulama/Günlük Etkinlik Uygulama Öğretim Elemanlarının Verdiği Uygulama Notları https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf https://orgm.meb.gov.tr/www/ozel-egitim-ile-ilgili-yayimlar/icerik/123
14 Grup ya da Bireysel Eğitim için Etkinlik Planlama ve Uygulama/Günlük Etkinlik Uygulama Öğretim Elemanlarının Verdiği Uygulama Notları https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf https://orgm.meb.gov.tr/www/ozel-egitim-ile-ilgili-yayimlar/icerik/123
15 Dersin Gözden Geçirilmesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı Laura E. Berk . ( 2013)Bebekler ve Çocuklar- Doğum Öncesinden Orta Çocukluğa.\\ Nuray SENEMOĞLU (2005). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya.\\ Akçamete, A.G (2010). Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Ankara:Kök.
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
1
10
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
4
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
2
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
10
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
9
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
0
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
10
Sınıf Dışı Ders Çalışması
6
1
6
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
4
2
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
2
10
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
2
Final Sınavı
1
10
    Toplam
206

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

X
3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

X
4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

X
5

Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

X
6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

X
7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

X
8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

X
9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

X
10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

X
11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

12

Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir

X
13

Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest